Hoe verbeteren we onze nieuwssites?

August 14, 2007

Een wiki! Checklist om te zien of je goed bezig bent.

En een artikel van ORJ beklemtoont het belang van een goede kalender, videoreporters, betalen van lokale bloggers, evolutie naar coördinerende rol van vaste regioreporters en uitbreiden van de lokale advertenties (premium listings, landingspagina’s die ook iets verkopen, coupons). Maar ik heb mijn twijfels bij sommige invalshoeken van dit artikel.

Over bloggen: liever geen amateuristische rommel op elkaar gestapeld. Freelance parttimers kunnen wel een belangrijke rol spelen. Platform moet meer zijn dan ‘big sloshing vat of random submissions’.

Nog maar eens een studie die de benadrukt dat online lezers voor papier kan betekenen. Door het Newspaper National Network LP. Verkort persbericht hier in pdf.

Crossovelezers zijn de grootste groep (81% leest print en online de voorbije week) en hebben een diepe affiniteit. Redenen: breaking news vinden (96%), artikels opzoeken (85%) en activiteiten zoeken (72%). Meer dan tachtig procent van deze crossover lezers zegt dat krant online hun belangrijkste doel blijf in de komende vijf jaar. Het web zorgt voor dat het publiek verjongt, dat er meer vrouwen bijkwamen en het merkimago verbeteren. Jong en vrouwelijk publiek is interessant voor adverteerders.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: