Nieuwe digitale strategie bij Gannett

August 20, 2007

Interessant artikel bij Wired over de nieuwe digitale strategie bij Gannett. 
Wat we vooral onthouden: traditionele departmenten verdwijnen, databases zijn heel belangrijk, bijdragen van lezers zijn onmisbaar. Een verantwoordelijke screent dagelijks de inzendingen en publiceert op de site bijna alle lezersverhalen.  Meer content= meer niche= meer pagina’s=meer advertenties.

De site biedt adverteerders nieuwe mogelijkheden om doelgroepen aan te spreken die door de krant worden genegeerd. Vooral website/forum Cincymoms zorgt voor nieuwe advertentie inkomsten. Gannett scoorde ook met crowdsurfing: lezers sturen informatie in over een onderzoeksjournalistiek thema dat door de krant wordt aangeboden. Bovendien zijn lokale advertenties goedkoper voor kleine bedrijven, zodat er veel meer adverteerders zijn.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: