Google vs. nieuwssites

September 24, 2007

Zolang Google geen advertenties plaatst bij geaggregeerde content ziet Trinity Mirror Regionals’ head of multimedia Mike Hill geen probleem.
“De lezers komen niet langer binnen via onze voordeur. Wie via Google binnenkomt, zou door de interface rond het artikel moeten worden aangespoord om langer te blijven. At the end of the day, they’re directing people to our content.”

“We see it as an online marketing tool,” he added.

The Economist stuurt nieuws naar politieke blogs voor het gepubliceerd wordt, en sommige journalisten publiceren hun stukken ook op Digg en Reddit om page views te verhogen.

UPDATE: Google kondigt aan dat het zijn nieuwssitemap uitbreidt voor niet-Engelstalige landen. Deze nieuws sitemap vertellen Google welke content moet worden doorzocht.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: