Nieuw online advertentiemodel dringt zich op

March 26, 2008

Kranten moeten overschakelen van een CPM model naar een interactiever advertentiemodel zoals CPC (cost-per-click) of CPL (cost-per-lead). Dat is de dringende conclusie van een studie van Ernst&Young.

CPM (cost per thousand impressions) ad model zorgde in 2007 voor minder groei. Bij Cost per Click (CPC) zoals Google zou men tussen £120 mo en £250 mo uit domestic traffic hebben gehaald. Nu staat de teller op amper één vijfde daarvan.

“CPM has the characteristics of display adverts in traditional media, which sell on reach rather than interaction. However, with many online users spending time interacting on social networks and the like, by circulating millions of untargeted adverts publishers may be missing out on opportunities to increase their ad revenue to the advantage of online specialists.”

Het rapport had ook kritiek op weggeefacties die enkel een korte termijneffect hebben. Het jonge publiek vindt nog steeds zijn weg niet naar de papieren versie van de krant.

Meer hier.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: